Share on whatsapp
Share on facebook
Share on email
Share on linkedin

כיצד לכתוב מאמרים: 13 טיפים בסיסיים לתוכן רלוונטי

קריאייטיב | כתיבת תוכן | מאמר שיווקי

1. הכירו היטב את קהל היעד שלכם

רעיונות טובים שמגיעים לאנשים הלא נכונים –  הם רק סוגיות לא חשובות.

הדבר העיקרי בכתיבת מאמרים הוא לספק תוכן רלוונטי ושימושי, מוגש בזמן הנכון ולאנשים שמעוניינים בכך. במילים אחרות: ליצור טקסטים עם מטרה, תוכן והקשר.

אין טעם בכתיבת מאמרים שלמים אם לא יקראו אותם האנשים שרוצים לדעת יותר על נושא זה.

אבל… איך תדעו מי יהיה בעצם מעוניין? על ידי יצירת פרופיל של קונה  (המכונה גם אווטאר).

הבינו את הבעיות שיש לקוראים הפוטנציאליים שלכם והציבו את עצמכם במקומם. כך תצליחו לכתוב מאמרים עם יעדים אמיתיים.

 

2. תחשבו על רעיונות טובים

זה נשמע קל אולי, אך לקבל רעיונות טובים זה הרבה יותר עמוק מרק לחשוב על נושאים שאתם מכירים.

כתיבת מאמרים היא דרך לחנך את הקוראים. לכן אתם זקוקים לתכנים רעיוניים, שימושיים ורלוונטיים ביותר.

נפל לכם האסימון וקבלתם רעיון? תרשמו אותו שמא יברח מהראש שלכם.
בשלב שני נתחו את כל הרעיונות שקבלתם: האם הם יועילו למאמרים שלכם?

ואז:

אספו את התוכנים שדמיינתם. בדקו עד כמה הם נושאים פופולריים ומפותחים מספיק באינטרנט

תתעדכנו מדי יום. תקראו בלוגים, מאמרים, מגזינים, עיתונים וספרים שונים

צרו שגרת לימודים. חפשו מידע על נושאים שאתם עדיין לא שולטים בהם או שלא מכירים מספיק

3. הגדירו את מילות המפתח בהן תשתמשו

אם יש לכם כבר פרופיל לקוח מוגדר היטב, זה הזמן האידיאלי להתחיל בחקירת מילות מפתח.

השתמשו במונחים שקשורים לנישה שבמאמרים שלכם, ותמיד על פי דרישה. לשם כך תוכלו להשתמש בכלים כמו:
  Google Keyword Planner y Keyword Tool
מתכנן מילות המפתח של גוגל וכלי מילות המפתח, המציגים מונחים הקשורים למה שאתם מחפשים ומציינים את נפח החיפוש הממוצע של גוגל עבור אותה מילה.

באופן כללי תצטרכו לעבוד עם שני סוגים שונים של מילות מפתח: זנב ראש וזנב ארוך.

  • זנב ראש הן מילים רחבות יותר המתארות את נישת המאמר באופן כללי. לדוגמה: אם אתם רוצים לכתוב מאמר על כינורות ובהם להציג שירים לניגון בכינור.
    זנב ראש של מילת מפתח יכול להיות “שירים לכינור.”
  • זנב ארוך הם מונחים מאוד ספציפיים.
    כאשר הם מתארים את הנושא שלכם יותר, ככל הנראה הטקסט יגיע למקומות החיפוש הראשונים עם פחות תחרות. גם במקרה של כינורות אתם יכולים להיות מאוד ספציפיים. “שירים רומנטיים לנגינה בכינור בחתונות” הוא דוגמא שאפשר להשתמש בה.

הטקסטים החשובים ביותר בחיפושים הם אלה המאפשרים חווית משתמש טובה: תוכן מעניין, חיוני, מחדש ורלוונטי.
מאמרים עם טקסטים חוזרים הופכים למשעממים, כאשר הקוראים יפסיקו את הקריאה לאחר מספר שורות בלבד.

4. נתחו את המתחרים שלכם

אחרי שתחליטו מה אתם הולכים לכתוב, חשוב מאוד לראות מה אומרים המתחרים שלכם בנושא.

לא מדובר כאן בהעתקה – אלא הבנה במה שהם מציעים וחשיבה על דרכים טובים ושלמים יותר ליצירה.

רעיון טוב הוא להוסיף את מילת המפתח העיקרית של המאמר שלכם בגוגל ולקרוא את 5 או 10 התוצאות הראשונות שמופיעות. רשמו את כל המידע השימושי וודאו כי כללתם אותם במאמר שלכם, הוסיפו תוכן בלעדי עוד יותר.

5. השתמש בטכניקות SEO

SEO – search engine optimization או בעברית: אופטימיזציה למנועי חיפוש היא קבוצה של פרקטיקות ואסטרטגיות שמטרתן לגרום למאמר שלכם להופיע בגוגל או במנועי חיפוש אחרים כאשר אנשים כותבים מילות מפתח הקשורות לנישה שלכם.

הבחירה במילות המפתח האידיאליות, אותם הזכרנו בסעיף הקודם, היא אחת מאותן טכניקות SEO המסייעות בדירוג המאמרים שלכם. בנוסף, ישנן אסטרטגיות רבות נוספות שתוכלו ליישם, כגון:

  • תכנים שימושיים, מקוריים, רעיוניים ורלוונטיים
  • כותרות טובות ותיאור מטה
  • אתר מהיר וידידותי לנייד
  • קישורים חיצוניים לאתרים חשובים
  • אתרים אחרים שיזכירו אתכם
  • ועוד ועוד

6. צרו תכנית שנתית

קיום יומן מאמרים הוא חיוני כדי לארגן את עצמכם ולא להשאיר את מלאכת יצירת המאמרים תמיד למועד מאוחר יותר. כתיבת מאמרים היא משהו שכדאי לקחת ברצינות אם אתם רוצים להצליח!

ביומן שלכם תוכלו לכלול את העמודות הבאות:

  • כותרת
  • מילת מפתח
  • נפח חיפוש של מילת המפתח
  • האחראי לתפקיד
  • תאריך
  • סטטוס

7. היו ברורים ואובייקטיביים

דברו בשפת הקולט.  העובדה שאתם מבינים את מה שאתם כותבים – לא מספיקה.  חשוב עוד יותר שהלקוח האידיאלי שלכם גם יבין אתכם.

  • ככל שהכתיבה מורחבת מאוד, כך הבנת הטקסט פחותה יותר
  • מומלץ להשתמש במילים קלות להבנה
  • המאמר שלכם נועד לפתור את הבעיות האפשריות של קוראיכם. לכן, היו ברורים והציגו את המידע בצורה קלה.

 8. דבר ראשון: צרו כותרת טובה

הכותרת היא הקשר הראשון של הקורא עם המאמר שלכם מכיוון שהיא מנחה את התוכן ומושכת (או לא) מתעניינים לקריאה.

כותרת מצוינת חייבת:

  • להיות מושכת
  • לשכנע את הקורא
  • לכלול מילת המפתח
  • לעורר סקרנות
  • 55 עד 67 תווים (שיופיעו כולם בתוצאות החיפוש)

בנוסף, אתם יכולים:

  • להשתמש ברשימות המפורטות. למשל:
    “7 טעויות שיכולות להזיק לעסק שלך בחודשים הראשונים”
  • לכתוב תארים בולטים. למשל:
    “איך להיות יזם חדשני בעולם הדיגיטלי”
  • לשאול שאלות, למשל:
    “איך להתארגן כדי להיות פרודוקטיביים יותר?”
  • להציע יתרונות, למשל:
    “כיצד להפיץ מוצר באינטרנט: מדריך מלא!”. שימו לב כי לאדם יהיה מדריך שלם
  • ליצור חירום, למשל:
    “11 עובדות שאתה צריך לדעת לפני שאתה הופך ליזם דיגיטלי”
    כדי להיות יזם, הקורא צריך לדעת את 11 העובדות הללו.

תזכרו שהכותרת היא זו שגורמת לאנשים לקרוא את

המאמר שלכם (או לא). תחשבו על זה בעת פיתוח התוכן.

9. תחשבו על הפורמט הדיגיטלי

ערוץ התקשורת בין המשתמש לקורא הוא כיום האינטרנט. אז צריך לחשוב על הטקסטים למאמרים שעובדים כאן!

באופן כללי אנשים מחפשים קריאות מהירות ודינאמיות, ולכן חשוב לבצע פסקאות ומשפטים קצרים שגם גורמת לקריאה מהנה וזריזה יותר.

בנוסף, אתם יכולים גם להשתמש בכמה טריקים כמו:

  • לחלק תוכן לפי כתוביות
  • לערוך רשימות לאורך הטקסט
  • להשתמש בנקודות תבליט כדי להציג את הדגשים
  • לשאול שאלות ולפתח דיאלוג עם הקורא

יחד עם זאת, לא מדובר על כתיבה פחות איכותית.  ההיפך הוא הנכון. חייב להיות חומר שימושי ורלוונטי ולהראות את כל הידע שלכם בנושא, ושיענה על כל השאלות שהציעה הכותרת.

10. תכתבו את הטקסט הטוב ביותר שלכם

לאיכות הטקסטים חשיבות גדולה להצלחתו. התבוננו בכמה רעיונות כדי להשיג זאת:

  • תכתבו משהו מעניין, נעים ובלתי נשכח
  • תחשבו תמיד על החוויה של הקורא
  • תכללו דוגמאות
  • תכללו סטטיסטיקות
  • הוסיפו תמונות, קטעי וידאו ואינפוגרפיקות
  • היו תמציתיים
  • התקשרו עם הקוראים שלכם
  • הימנעו מחזרה על מילים
  • תכתבו לפי כללי הדקדוק
  • תכללו קריאה לפעולה

11. בדקו את הטקסטים שכתבתם

לאחר שתבצעו את כל המחקרים הדרושים ליצירת הטקסט שלכם ולאחר כתיבתו – עליכם לבדוק את התוכן שיצרתם. במילים אחרות: חשוב מאוד שתקראו שוב ושוב את מה שכתבתם וכך לוודא שאין טעויות ושלא שכחתם דבר.

אם אתם עובדים לבד, אנו ממליצים להמתין יום-יומיים לפני שתבדקו את המאמר שלכם. כך, יהיה לכם קל יותר לשים לב למה שאינו נכון.

אם אתם עובדים עם אנשים נוספים, אנו ממליצים לבקש מהם לקרוא את המאמר שלכם, לזהות טעויות ולבקש הצעות. מבט חדש על התוכן שלכם עשוי לאפשר לכם למצוא דרכים טובות יותר לטפל בכל בעיה.

12. הפיצו את המאמר שלכם

לאחר שהעברנו לכם את הטיפים שלנו, תוכלו כעת לכתוב ולהפיץ את המאמר ברשתות החברתיות שלכם, בבלוג שבאתר שלכם, במערכות דיוור שלכם, בוואטספ ועוד – והסבירו את הסיבה לכתיבת המאמר. היו יצירתיים ושתפו את מה שעשיתם.

זכרו שלא כל האנשים קוראים מאמרים דרך המחשב. לכן, חשבו על חווית המשתמש! זכרו להתאים אותם למכשירים השונים. זה ירחיב את טווח ההגעה של החומר שלכם לקהל הרחב.

13. מוכנים ל”קפיצה הגדולה!”

“הקפיצה הגדולה” קשורה – איך לא – לכתיבה שלכם.

כשאתם מפתחים את הרעיונות שלכם, עליכם לחשוב על שני סוגים של תוכן: דייקן ורב שנתי.

תוכן דייקן: מדובר בנושא המקושר לרגע ספציפי בזמן. כדוגמה, חדשות היום והתכנים העונתיים.

מידע מסוג זה מועיל מאוד לכתיבת המאמר שלכם. עם זאת, התנועה במאמר שלכם היא רק לתקופה אחת בשנה. יהיו לכם פסגות גישה, אך הטקסט עשוי להיות מיושן לאחר מכן.

תוכן רב שנתי: הנושאים שנבחרו כאן חיים ללא הגבלה. דוגמאות לכך הן הדרכות, מדריכים מלאים והגדרות ספציפיות.

מידע מסוג זה זוכים לביקורים חוזרים במאמרים שלכם ויהיו שימושיים בכל עת.

במובן זה, חשוב על התנועה שאתם רוצים כדי להחליט על סוג התוכן שאתם הולכים לפתח.

קבל רעיונות שיווקיים וקדם את העסק שלך !

הירשם כאן לקבלת הניוזלטר שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שנקפיץ לך את העסק?
לחץ כאן!

דילוג לתוכן